علی بروجعلی
چکیده
هدف این پژوهش بررسی نقش میانجی بازارگرایی در رابطه بین مهارتهای اجتماعی و کارآفرینی سازمانی در شرکت ناب استیل میباشد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، توسعهای و کاربردی و از نظر ماهیت و شیوه جمعآوری اطلاعات، توصیفی ـ همبستگی؛ و به طور مشخص مبتنی بر مدلیابی معادلات ساختاری میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه کارکنان شرکت ناب استیل ...
بیشتر
هدف این پژوهش بررسی نقش میانجی بازارگرایی در رابطه بین مهارتهای اجتماعی و کارآفرینی سازمانی در شرکت ناب استیل میباشد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، توسعهای و کاربردی و از نظر ماهیت و شیوه جمعآوری اطلاعات، توصیفی ـ همبستگی؛ و به طور مشخص مبتنی بر مدلیابی معادلات ساختاری میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه کارکنان شرکت ناب استیل مازندران که تعداد 150 نفر میباشند؛ و بر طبق جدول مورگان، 108 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند و روش نمونهگیری تصادفی ساده میباشد. ابزار گردآوری در پژوهش حاضر سه پرسشنامه که شامل پرسشنامه کارآفرینی سازمانی از پرسشنامه رابینز و کولتر (1996) و مهارت اجتماعی کارآفرینان از پرسشنامه استاندارد ماتسون و بازار گرایی از پرسشنامه نرور و اسلاتر استفاده گردیده است. یافتههای پژوهش نشان داد که شاخص مهارتهای اجتماعی با ضریب 718/0 و به بیان دیگر به اندازه 8/71 درصد بر کارآفرینی سازمانی با حضور متغیر میانجی بازارگرایی در شرکت ناب استیل تأثیر دارد. در سطح اطمینان 95/0 و با توجه به مقدار t-value که برابر 577/18 است میتوان گفت بین مهارتهای اجتماعی بر کارآفرینی سازمانی با استفاده از مؤلفه میانجی بازارگرایی در شرکت ناب استیل رابطه وجود دارد.